söndag 9 november 2008

Såhär såg det ut runt där jag var idag!!

Ja så såg det ut runt mig idag nere vid byns scoutgård.
Denna regniga, mulna och tidvis klara o lite kyliga söndagsem.
När vi stod och väntade hem min trötte men glade kotte från kårens helgscoutläger.
Där de haft skoj under temat Lejonkungen Grrrr...

Pölen vittnar om en regnig söndag...

Fortfarande finns det vackra färger kvar i buskarna!!

Dessa strån stod och vajade i kylan invid scoutgården.




Här ser ni fler fina foton från var andra befunnit sig idag:

34 kommentarer:

Klarabella sa...

Mysiga höstbilder. Den tredje blir favoriten.

carro sa...

Fina bilder som visar hur det är på hösten. Min favorit blir den första

http://marianova.com/users/carro5344

Anonym sa...

Jag tycker mest om den sista bilden, den är härlig!!! Hälsningar / ela

annette sa...

Fina höstbilder Du visar, tycker mittenbilden är så vacker med den röda färgen.

Tack för kommentar hos mej!

//annette

Anna Hammar sa...

fina bilder du fotat...

Anonym sa...

stråna i vinden, som står stadig på marken blev min favorit!

maria_6909 sa...

Fina höstbilder du tagit! Jag gillade den med dom röda nyponen lite extra mycket så den blir min favorit! =) /maria_6909

Eva-Lena Sjösteen sa...

Tredje bilden blir min favorit hos dig. Som sagt grått o mulet är ett genomgående tema hos oss trissare idag/E-L

Husbilen Credo sa...

Fina foton. Favoriten nyponkvisten.

Tack för kommentaren hos mig.
Ha en fin kväll!

Della sa...

Tänk ändå vad olika färger du fick ihop till trots hösten och regnandet. Fina bilder!

Anette sa...

Fina höstbilder hos dig! /Anette

MMS sa...

Fina bilder! Den andra bilden blirmin favorit, fint med färgen!

Angel.Pearls sa...

Fina höstbilder! Nyponen är fina!//Eva

Lotta 8`) sa...

Ja - det var verkligen en kulen dag idag. Så ni är scouter? Det har våra tjejer varit och maken är fortfarande lite aktiv i "ledingen" och med på hajker och annat uteliv =) Bilderna är verkligen novemberbilder - gillar ju gräs som rör sig i vinden så det blir min favorit 8`)

Resa med Herbert sa...

Hej!

Nyponen är ett färglatt inslag denna gråa dag.

En skön söndagskväll önskar jag dej!

Irene

Monkan sa...

Vilken fin triss det blev tillsammans, med alla färger som kompletterar varandra.

Min favorit blir nog vattenpölen för det annorlunda motivet.

Proforma sa...

Jag gillar bilden med dom röda bären! Härligt med lite färg denna tiden på hösten när alla löven på träden är borta!

Veronica sa...

Sista bilden föll jag för, kanon.
Tänk att strån kan vara så fina.
=)

Anonym sa...

Vackert med rött så här inför julen, det är inte länge kvar.

/Avsändare Margareta

Synnøve. sa...

Tre härliga bilder.
Svårt val, men nummer två blir min nummer ett.
Synne.

Jo sa...

Det tredje fotot var riktigt snyggt! Även om jag gillade ettan skarpt också. Snygga var de hur som helst, bra jobbat!

Jah Hollis sa...

Jag gillar färgkombinationen i den första bilden, den med löven i vattenpölen.

Unknown sa...

HEJ! Härliga bilder. Den 3:dje blev min favorit. Hoppas vi får bättre väder idag.

//Harriet

Ninni sa...

Fina höstbilder! Nyponen är ju verkligen en färgkick i det höstmurriga.
Kram Ninni

Molle sa...

Fina bilder i det trista vädret. Första bilden är kreativ, den andra har härliga färgkontraster och den sista är så stilren. Din tredje får min röst. :-)

kyrksyster sa...

Höstbär på buskar gillar jag...

JohannaDesign - Blommor, smycken o inredning sa...

Fina bilder :) Den sista är min favorit. Vänligen Johanna

AnnaKK sa...

Grässtråna är jättefina och blir mina favvisar här! Fast nyponen är verkligen härliga också - så fin färg på dem... :-)

Trevlig kväll!

/AnnaKK
http://handerblandander.blogg.se

Petra C sa...

Härliga röda bär. Jag gillar mittenbilden allra bäst pga färgerna.

Tack för kommentaren inne hos mig!

Anonym sa...

Höst i Skåne! Rätt mysigt ibland..Min favorit är utan tvekan den tredje bilden!
Tack för kommentaren hos mig! /Lotta

Emma sa...

Fina bilder, gillar särskilt den dimmiga trean :) Ha en trevlig kväll!

Veronica sa...

Jàttefina bilder! Den i mitten àr min favorit, hàrlig ròd fàrg! Ha det sà bra /Vera

Baronessan sa...

Jag tror att jag måste skaffa mig en nyponbuske. Det är så vackert! Annars gillar jag gräsbilden bäst!

Paulina sa...

jag gillar den sista bilden, vilket du också trodde att jag skulle göra. men den första är också rolig. :p